Dragon Age

Cuda Thedas

Zapowiedzi Dragon Age II

Dodano: 18 sierpnia 2010 09:29 | autor: Heavy Metal
Dragon Age 2

Odbywające się w tym tygodniu targi GamesCom dały początek nowym zapowiedziom Dragon Age 2. Pierwszą z nich zamieścił serwis IGN.com - jej najciekawsze fragmenty przetłumaczyliśmy w rozwinięciu tego newsa. Druga zaś zapowiedź pochodzi z serwisu RPG Site i objętościowo jest podobna do poprzedniej.

Po droczeniu się z Varriciem, ujawnia on, że Zakon, odłam kościoła czczący Stwórcę, jest zrujnowany, świat znalazł się na krawędzi wojny i kościół potrzebuje pomocy Hawke'a. Cała historia jest opowiedziana przez dwie postacie, w ramowej strukturze narracyjnej, dlatego wszystkie wydarzenia, w których teraz bierzesz udział miały już miejsce w przeszłości, ale kształtujesz sposób, w jaki legenda zostanie opowiedziana. Świat gry jest niezwykle podatny na twoje decyzje, zatem będzie to tytuł, który pozwoli na ponowną grę, w której ujrzysz inny przebieg wydarzeń.


System walki w Dragon Age 2 został odcięty od poprzednika i otrzymał zastrzyk niesamowitych rozwiązań. Jest bardzo płynny i szybszy, chociaż ci, którym spodobało się wolniejsze tempo pierwszej części, mogą nadal skorzystać z pauzy i wydawać rozkazy. Zamiast dwu- lub trzy-sekundowego opóźnienia podczas wybierania aktywnej umiejętności, twoja postać niezwłocznie wykona atak lub rzuci czar. Nie tylko jest to natychmiastowe działanie, ale akcje same w sobie są brutalne i bardzo satysfakcjonujące.


Wrogowie nie rzucają się już na ciebie z jednej strony. Teraz grupki atakują cię z przodu i z tyłu, a AI twoich towarzyszy potrafi nieźle skopać tyłki. W Początku członkowie grupy musieli być ręcznie zaprogramowani, aby przyjmować eliksiry, kiedy odniosą znaczne obrażenia, czy też należało im polecić rzucanie zaklęć w określonym czasie, z kolei teraz twoja drużyna jest na tyle sprytna, że potrafi sama zdecydować o takich czynnościach. Nadal można mieć nad nimi taką kontrolę, ale gracze nie będą musieli się martwić tym, co robi teraz AI ich towarzyszy. Jeśli już, to AI może być nazbyt inteligentne - kiedy biegłem naprzeciw wrogowi, by przypalić go na ostro, okazywało się, że mój mag już mnie uprzedził. Mimo to, miło jest mieć towarzyszy broni, którzy pomagają, a nie są kulą u nogi.


Zespół skupił się na rekonstrukcji drzewka umiejętności, a prezentuje się to dość obiecująco. Zamiast liniowego rozwoju, różne typy umiejętności zostały pogrupowane w drzewko. Na przykład wszystkie umiejętności, które wpływają na posługiwanie się bronią dwuręczną, są powiązane w jednym miejscu, podobnie pogrupowane zostały umiejętności wymagane do walki z bronią jednoręczną oraz tarczą. Przy tym umiejętności mogą być rozwijane bardziej niż poprzednio, większość z nich może zostać ulepszona przynajmniej raz.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież