Dragon Age

Cuda Thedas

Klasy

Dodano: 25 lutego 2011 16:56 | autor: Nemmiriel

Wojownik

Najbardziej fizyczna z klas w Dragon Age 2 to wojownik, który najlepiej prezentuje swoje możliwości, gdy otoczony jest przez wrogów. Przykuwa ich uwagę potężnymi zamachami miecza, podczas gdy jego sojusznicy sieją spustoszenie zachowując względne bezpieczeństwo.

W samym sercu stylu walki wojownika znajduje się wybór broni. Zagorzali obrońcy będą skłaniać się ku łączeniu broni jednoręcznej (np. topór, maczuga lub ostrze) z tarczą, wykorzystując dodatkową ochronę, oferowaną przez umieszczenie drewnianej lub stalowej ściany pomiędzy sobą, a ich wrogami. Bardziej ofensywni wojownicy skłaniają się ku większym, dwuręcznym broniom, takim jak wielki miecz lub młot. To, co poświęcają kosztem obrony, nadrabiają potencjalnymi uszkodzeniami, gdyż potężne łuki ich ostrzy mogą z łatwością uderzyć wielu wrogów naraz.

Wojownicy nie są tak ograniczeni w wyborze broni i postaw, jak to miało miejsce w poprzedniej części gry. Dysponują szerokim asortymentem ciekawych umiejętności, takich jak zachwycające uderzenie głowicą. Mogą wykorzystywać także rozmaite ofensywne i defensywne postawy – Siłę, Opanowanie czy Obrót bronią – bez względu na rodzaj używanej broni mogą dostosować poszczególne postawy do wymogów konkretnej potyczki. Wojownicy są także jedyną klasą, która może aktywnie zyskiwać nienawiść wielu wrogów jednocześnie, kontrolując przebieg bitwy i utrzymując swych bardziej delikatnych towarzyszy przy życiu.

Specjalizacje wojownika:


Łupieżca

Życie to potęga. To oczywiste dla magów krwi, jednak nie tylko oni dysponują tą wiedzą. Wojownicy również mogą rozkazywać energii, która płynie w ich krwi i kościach - nie jest to jednak łatwa ścieżka. Specjalizacja Łupieżcy wymienia ból za siłę, w stałej równowadze samolubnej ofiary. Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że Łupieżcy odwalają robotę za swych wrogów, poprzez szkodzenie samym sobie w makabrycznym stylu. Oni jednak potrafią przemieniać swoją esencję życiową w mało znaczące uszkodzenie, a następnie uzupełnić zapasy zdrowia poprzez kradzież życia swoich wrogów. To wspaniała zdolność, która umożliwia uzyskanie dodatkowej siły w celu zniszczenia przeciwników zanim przystąpią do ataku, ale i ogromne ryzyko, że umiejętności Łupieżców zabiją ich samych. Najkorzystniej specjalizacja ta wypada w brutalnej harmonii - im bliżej śmierci jest sam Łupieżca, tym skuteczniej przysparza jej innym.

Templariusz

Potrzeba niesamowitego skupienia, by zawładnąć magią, lecz jeszcze silniejszej woli, aby się jej oprzeć. Specjalizacja Templariusza zapoczątkowana została przez Fereldeńskie kapłaństwo wraz z utworzeniem Zakonu, a jego rozkazy stanowiły liczne ograniczenia dla magów. Umiejętności Templariuszy nie są jednak darem Stwórcy, lecz wynikiem intensywnego treningu i rygorystycznych modlitw. Są one możliwe do osiągnięcia przez każdego wojownika, aczkolwiek surowa dyscyplina może wymagać powołania. Templariusze nie tolerują magii, wypierają się jej i zabraniają korzystania z niej innym. Mając za sobą pełne szkolenie, mogą oni zwyczajnie zlekceważyć większość szkodliwych efektów, jak również całkowicie stłumić moc maga do minimum. Templariusze to wojownicy o niezwykłym skupieniu i nic nie jest w stanie dorównać ich oddaniu, poświęceniu oraz skuteczności w poskramianiu tych, którzy mogliby nadużyć magicznych mocy Pustki.

Berserker

Wszyscy wojownicy wzbudzają respekt, lecz Berserker jest przykładem bezlitosnej, fizycznej siły. Nazwa tej specjalizacji sugeruje wściekłość, podejmowanie ryzyka, a to z pewnością jest częścią jej skuteczności. Poważnym błędem byłoby jednak stwierdzenie, iż Berserker jest niedbały i niezdyscyplinowany. Potrzeba niesamowicie wielkiej kontroli, by wiedzieć, kiedy należy stracić panowanie. Bitewny pęd jest kluczem: znajdowanie równowagi pomiędzy całkowitym poświęceniem, a wydłużaniem czasu działania furii. Berserker kontroluje prędkość przebiegu bitwy, biorąc za standard to, że wróg mu nie dorównuje. W rezultacie może być wspierany przez chaos i zamęt, jaki wprowadza oraz znaleźć nowe pokłady energii w każdym poległym przeciwniku. Póki Berserker stoi na nogach i póki jego wytrwałość pozostaje niezłomna - nie ma sobie równych. Nie może jednak cofnąć się i pozwolić toczyć się bitwie własnym torem. Dla Berserkera walka zawsze kończy się chwałą - wygraną lub przegraną.

Talenty wojownika:

talenty1 talenty2 talenty3

talenty4 talenty5 talenty6

talenty1


Mag

Magowie w Dragon Age 2 zajmują się okiełzywaniem mocy, osłabianiem nią, obdarzaniem, a nawet zadawaniem komuś bólu z jej pomocą. Mają niesamowity potencjał taktyczny, wspierany zapewne faktem, że są oni uparcie ścigani przez Templariuszy. Bystry i niszczycielski apostata wiedzie niebezpieczne życie w Kirkwall, lecz on lub ona jest bardziej niż zdolny/a do podejmowania ryzyka stanowionego przez wyższe władze.

Magowie potrafią wszystko, mogą nawet zniszczyć w przeciwniku umiejętność do walki. Kiedy już poznają słabą stronę wroga, mogą za pomocą magicznych efektów (spowalnianie, osłabianie, rozproszenie) zmienić najbardziej niebezpiecznego przeciwnika w bezsilny cel.

Mogą oni na przemian zmieniać swych członków drużyny w niepowstrzymaną siłę poprzez uleczanie ich, dodając obrażenia od żywiołów do broni oraz pozornie modyfikując czas na korzyść sojuszników dzięki Pośpiechowi. Zarówno Wojownicy jak i Łotrzykowie mogą odnieść korzyści z posiadania maga w swojej drużynie.

Możliwe, że głównym powodem, dla którego ludzie obawiają się Magów, jest to, że górują oni na polu bitwy dzięki niesamowicie wielkiemu zasięgowi zadawania obrażeń. Wrogowie, którzy są niezdolni do odpierania zaklęć, zostaną po prostu unicestwieni. Ze wszystkich klas w Dragon Age II Magowie są niekwestionowanymi mistrzami w swej dyscyplinie, lecz to właśnie oni pozostawiają po sobie wypaloną do cna ziemię.

Specjalizacje maga:


Mag Mocy:

Wszystkie specjalizacje maga manipulują energią, jednak Magowie Mocy wręcz ucztują w tej zdolności. Specjalizacja ta jest popularna w Kirkwall i polega na skupianiu się tylko na naturalnym zastosowaniu magii – wir wodny, który porywa przeciwników, eteryczny ciężar, który przygniata i spowalnia cel lub wielkie fale rzucające wrogami, niczym szmacianymi lalkami - oto magia mocy w całej swej bezwzględnej chwale . Cele nie nadające się do podobnych igrań są po prostu rzucane o ziemię, jak gdyby zostały powalone przez wielką pięść. Po opanowaniu mistrzostwa w zadawaniu tego rodzaju obrażeń, Magowie Mocy mogą uczynić siebie odpornymi na podobne ataki - to umiejętność, która wiąże się z prawdziwą dyscypliną, jaką muszą utrzymywać. Mimo wszystko, niesubtelny nie znaczy niezaawansowany – specjalizacja Maga Mocy wymaga rzadkiej precyzji do utrzymania tak przytłaczającej siły pod kontrolą.

Uzdrowiciel Dusz:

Uzdrowiciele Dusz skupiają się na odnawianiu, a nie niszczeniu. Wiedzą, że najlepszą drogą do wygrania bitwy jest utrzymywanie siebie i swych sojuszników przy życiu tak długo, jak to możliwe. Są oni magami, których częściej akceptuje – lub przynajmniej toleruje – pospólstwo, ale mimo tego Templariusze boją się ich tak samo albo nawet bardziej, niż specjalistów skupionych na zadawaniu obrażeń. Żadni inni magowie nie potrafią tak bezpośrednio pobierać swojej mocy od dobroczynnych duchów Pustki. To niewątpliwie ryzyko, ale nagroda jest niezaprzeczalna. Usuwanie szkód, leczenie ran, uzdrawianie, a nawet ratowanie towarzyszy z objęć śmierci – te umiejętności sprawiają, że Uzdrowiciele Dusz są rdzeniem każdej, skutecznej drużyny. Byle głupiec może wyrządzić szkodę, lecz niewielu potrafi przywrócić wszystko do porządku.

Mag Krwi:

Nikt nie wywołuje większego przerażenia i grozy niż Mag Krwi. Magowie tego typu odbierają naturalną energię życiową przeciwnikom i przetwarzają ją dla własnych celów. Potrafią demoralizować i kontrolować ofiary oraz utrzymywać swoją moc poprzez pochłanianie życia innych istot, niezależnie czy one tego chcą, czy nie. Skutki używania magii krwi mogą być potworne, lecz specjalizacja ta nie jest zarezerwowana jedynie dla grona szaleńców i potworów. Wielu postrzega ją jako jedyną, naprawdę wolną formę magii, ponieważ jest powiązana z fizycznością, ciałem – nie sprzyja duchom ani demonom. Pozostaje ona jednak bez wątpienia pełną przemocy i autodestrukcyjną dyscypliną. Mag Krwi musi być jednak ostrożny - zawsze istnieje pokusa pozyskania znacznie więcej, niż się powinno.

Talenty maga:

talentym1 talentym2 talentym3

talentym4 talentym5 talentym6

talentym7


Łotrzyk

Łotrzyk walczy precyzyjnie. Czy to wypuszczając strumień strzał, czy też podcinając kogoś poniżej pasa, ci śmiercionośni bojownicy skupiają się na jednym celu i pozbywają się go z całkowitą skutecznością.

Ruchliwość jest największym atutem Łotrzyka-łucznika. Zdolny do wykonywania z łatwością skoków w trakcie walki, potrafi bez trudu uniknąć pojedynczych prześladowców. Wrogowie liczący na zbliżenie się, często będą łapać się na tym, iż zostali przyszpileni przez ekspercko umiejscowioną w ich nodze strzałę. W momencie, gdy sytuacja staje się bardziej skomplikowana, ostrożne rozpraszanie uwagi oraz dobrze wyćwiczone techniki uników pozwalają łotrzykowi wymknąć się niepostrzeżenie z grupy, aby skierować uwagę wrogów na ciężej opancerzonych wojowników.

Uzbrojony w podwójne sztylety, Łotrzyk skupia się bardziej na pozycjonowaniu i łączeniu sił z wojownikami oraz magami, by wyrządzić maksymalne szkody, podczas gdy wrogowie są rozproszeni albo zablokowani. Akrobatyczne ataki boleśnie ranią przeciwników, często pozostawiając ich wykrwawiających się i stopniowo słabnących, podczas gdy Łotrzyk płynnie zachodzi jednego z nich od tyłu, by zadać dewastujący cios w plecy.

Łotrzyk koncentruje się na zręczności i sprycie – połączeniu, które wymaga rezygnacji z siły, na rzecz precyzji. Podstawą skuteczności tej klasy są uderzenia krytyczne, których szansa zadania wzrasta wprost proporcjonalnie, do posiadanych przez Łotrzyka talentów. Te cechy prowadzą także do solidnej obrony, czyniąc Łotrzyka trudnym do trafienia przeciwnikiem, co jest niezwykle istotne dla klasy, której zwykle brakuje siły, by nosić cięższe zbroje.

Specjalizacje Łotrzyka:


Skrytobójca

Skrytobójcy nie skracają życia ofiar tak "po prostu". Zabić potrafi ktokolwiek. Można też zginąć przez przypadek. Czasami jednak nie tylko śmierć się liczy, lecz środki i przesłanie. Skrytobójcy usuwają problemy z chirurgiczną precyzją, tak skutecznie, jak to tylko możliwe. Uderzają tam, gdzie i kiedy zaboli najbardziej, ujawniając słabe punkty ofiary i pozwalając innym je wykorzystać. Chłodne wyrachowanie ma dla Skrytobójcy większe znaczenie niż zawrotna prędkość czy okrucieństwo, a każde zwycięstwo może zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia celu następnym razem. Specjalizacja ta została wzniesiona w Antivie do rangi sztuki, lecz jej nieprzyzwoita użyteczność zapewniła, iż nie zna ona żadnych granic. Gdzie są ludzie, tam również są klienci, jak i cele.

Szampierz

Szampierz panuje nad bitwą niczym rzemieślnik. Wielu Łotrzyków jest znakomitych w zabijaniu wrogów, ale Szampierze pragną zarówno wyzwania, jak i zwycięstwa. Walka jest dla nich polem doświadczalnym, na którym odwaga poddawana jest próbie, a mistrzostwo udowadniane. W przeciwieństwie do swych bardziej podstępnych odpowiedników, zwolennicy tej specjalizacji będą często ujawniać swoje zamiary, przykuwając uwagę otoczenia brawurą i zniewagą. Podczas gdy kilkoro innych specjalistów może zbliżyć się, by uderzyć szybko i zdecydowanie, Szampierze potrafią również odparowywać ataki przeciwnika, przedłużając lub kończąc walkę w odpowiednim momencie. Stawić czoła Szampierzowi, to stanąć naprzeciw mistrza – to okazja, za którą można być wdzięcznym, o ile Szampierz da przeciwnikowi tyle czasu, aby tę wdzięczność zdążył okazać.

Cień

Gdy, pomimo zachowania wszelkich zasad bezpieczeństwa i ostrożności, na czyimś ciele pojawia się ślad ostrza lub ktoś zostaje zabity strzałą wystrzeloną nie wiadomo skąd, to niewątpliwie robota Cienia. Łotrzykowie tej specjalizacji, choć niewątpliwie zdolni do skradania się, preferują ataki z flanki i zaskoczenia, wykorzystując jakąkolwiek przewagę. Przeciwnicy rzadko wiedzą, w jaki sposób zawiodła ich obrona, a Cienie nie mają żadnej korzyści z oświecania ich w tym. Od najprostszego zmylenia, do najbardziej złożonej przynęty, Cienie okradają wrogów z ich pewności i nigdy nie są bardziej niebezpieczni niż w chwili, gdy staną - na pozór - twarzą w twarz z nieprzyjacielem. Walcząc z Cieniem nigdy nie jest się pewnym co do tego, że stawia się czoło jednemu przeciwnikowi.

Talenty Łotrzyka:

talentyl1 talentyl2 talentyl3

talentyl4 talentyl5 talentyl6

talentyl7

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież