Dragon Age

Cuda Thedas

BioWare oficjalnie zapowiada Dragon Age III: Inquisition!!!

Dodano: 17 września 2012 16:24 | autor: Severan

Wreszcie nadszedł długo wyczekiwany dzień. Studio BioWare, za pośrednictwem Mike'a Darrah, poinformowało, że placówki w Edmonton i Montrealu pracują właśnie nad Dragon Age 3: Inquisition(w polskim tłumaczeniu Dragon Age 3: Inkwizycja) - kontynuacją świetnej serii RPG. Według planów nowa gra ma ukazać się pod koniec 2013 roku i ma pracować na silniku Frostbite, znanym z Battlefielda 3. Więcej informacji znajdziecie w specjalnym liście od Mike'a, znajdującym się w rozwinięciu.

Dragon Age III: Inquisition

[AKTUALIZACJA] W rozwinięciu zamieszczamy tłumaczenie informacji prasowej od EA, w której znajdziecie m.in potwierdzenie daty premiery na końcówkę 2013 roku.

[AKTUALIZACJA 2] Asystent Dyrektora Projektowego w studiu BioWare Edmonton napisał kilka godzin temu na twitterze: "Właśnie widziałem demo #DA3. Wasze oczy będą się topić, gdy zobaczycie tę grę. Coś w stylu Arki Przymierza(Ark of the Covenant)"

[AKTUALIZACJA 3] Według wstępnych spekulacji, które jak widzimy lubią się potwierdzać, platformami docelowymi gry będą PC, Xbox 720, Play Station 4 oraz według niektórych WiiU (za tą konsolą przemawia zapowiedziana niedawno na nią gra Mass Effect 3). Informacja ta nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzona.

[AKTUALIZACJA 4] W rozwinięciu znajdziecie grafiki koncepcyjne prezentowane przez BioWare na PAX East 2012. Możliwe, że widzimy na nich otwartość świata, jaką oferować ma Dragon Age 3 : Inquisition.

[AKTUALIZACJA 5] W specjalnej GALERII znajdziecie więcej obrazków z Dragon Age 3: Inquisition. Zapraszamy.

Witajcie,

Dziś podejdziemy do sprawy nieco inaczej. Niektórzy z Was mogą nie wiedzieć kim właściwie jestem, dlatego też zacznę od powiedzenia o sobie kilku słów.

Swoją przygodę z BioWare rozpocząłem w maju 1997, w związku z czym w tym roku przypada moja 15 rocznica (ależ jestem stary…). Zajmowałem się programowaniem, implementowaniem sztucznej inteligencji, skryptowaniem oraz walką w pierwszym Baldur’s Gate. Niedługo potem przyjąłem na siebie obowiązki głównego programisty Tales of the Sword Coast oraz Baldur’s Gate 2. Nieco pobrudziłem sobie wówczas ręce – możecie mnie winić za dzikiego maga.

Kiedy Baldur’s Gate był już za nami, podjąłem pracę na stanowisku głównego programisty Jade Empire, aczkolwiek udzielałem się również przy implementacji pierwszej wersji klienta DM w Neverwinter Nights.

Następnie, wskutek różnych dziwnych zbiegów okoliczności, zająłem się tworzeniem przenośnego Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. Zaczynałem jako główny programista, skończyłem jako szef projektu. Jednocześnie napisałem język skryptowy, nieco GORSZY od tego z Baldur’s Gate oraz system statystyk, z którego jestem BARDZO dumny. Zasadniczo, moim najważniejszym osiągnięciem było sprawienie, byście nie mogli umrzeć po tym, gdy już raz to zrobiliście; to ciekawe, jak czasem ciężko jest to zrobić.

Ostatecznie dołączyłem do zespołu Dragon Age. Pracę na stanowisku producenta wykonawczego rozpocząłem niedługo przed premierą Dragon Age: Początek.

Jestem aktywnym członkiem społeczności D&D, wielkim entuzjastą papierowych RPG-ów oraz spacerów po plaży.

Nie, właściwie to jednak nie lubię spacerów po plaży.

No dobrze, dość o mnie. Dlaczego właściwie zdecydowałem się dziś do Was napisać?

Jest mi bardzo miło potwierdzić, że owszem, pracujemy nad nową grą z serii Dragon Age. Dla większości z Was nie jest to pewnie wielkie zaskoczenie. Gra powstaje już od niemal dwóch lat, przy czym w okres najbardziej intensywnych prac wkroczyliśmy 18 miesięcy temu.

Istotnym elementem procesu tworzenia naszej nowej produkcji jesteście Wy, nasi fani oraz Wasze opinie na temat Dragon Age: Początek, Dragon Age II oraz dedykowanych im DLC. Odwiedzaliśmy fora dyskusyjne, zapoznawaliśmy się z recenzjami i odwiedzaliśmy imprezy, w czasie których mieliśmy sposobność spotkania się z Wami twarzą w twarz i odbycia z Wami pasjonujących dyskusji. Słuchaliśmy, słuchamy i słuchać Was będziemy zawsze.

Jakiś czas temu powiedziałem, że nie zdradzę niczego na temat Dragon Age III do momentu, w którym nie będziemy mieć czegoś konkretnego do powiedzenia. Staram się zrealizować swój plan i nie ujawnić Wam dziś zbyt wiele. Niemniej jednak w sieci pojawiło się już sporo informacji oraz plotek, a my nie zamierzamy chować głowy w piasek. Jest całe MNÓSTWO rzeczy, którymi chciałbym się z Wami podzielić, ale chciałbym też zrobić to dobrze, a by tego dokonać, potrzeba troszkę czasu.

A oto, co mogę powiedzieć Wam już dziś:

  • Kolejna gra z serii nosić będzie nazwę Dragon Age III: Inquisition.
  • Nie powiem dziś niczego na temat fabuły. Zaryzykuję jednak stwierdzenie, że tytuł jest dość wymowny.
  • Gra tworzona jest przez zespół, który pracuje nad serią Dragon Age od czasu Początku. Stanowią go prawdziwi weterani BioWare oraz utalentowana, świeża krew.
  • Pracujemy nad nową technologią, dzięki której uda nam się zaprosić Was do znacznie większego świata, zaoferować piękniejszą oprawę wizualną, uczynić podejmowane przez Was decyzje bardziej istotnymi dla rozgrywki oraz pozwolić na jeszcze większą kustomizację. W czasie PAX East mówiliśmy trochę o uzbrojeniu oraz towarzyszach… Tak, chodzi mi o TAKI rodzaj kustomizacji. Podstawą technologii jest silnik graficzny Frosbite 2 studia DICE.

Mamy oczywiście znacznie więcej do powiedzenia, niemniej musimy poczekać na właściwy moment.

Mamy zamiar być tak otwartymi, jak to tylko możliwe. Będziemy oczywiście kontynuować dialog i odpowiadać na te pytania, na które będziemy mogli udzielać odpowiedzi. Nie przestawajcie dzielić się z nami swoimi opiniami. Bardzo podoba mi się to, nad czym pracujemy i mam nadzieję, że efekt przypadnie do gustu również Wam. Wierzcie mi, że powstrzymywanie się od przekazania Wam większej liczby informacji jest dla mnie równie trudne, co dla Was oczekiwanie na nie.

Z serdecznymi podziękowaniami za Wasz entuzjazm oraz cierpliwość,

Mark

Tłumaczenie: BioWorld

Informacja prasowa od EA:

Powrót do świata Dragon Age będzie pełniejszy, głębszy i oparty na silniku Frosbitre 2

W Edmonton, stanie Alberta, Bioware dywizycja EA zapowiedzieli dziś premierę nowego rozdziału historii jednej z najlepszych gier typu RPG: Dragon Age 3: Inkwizycja powstającego w placówkach w Montrealu i Edmonton. Premiera nowego Dragon Age będzie mieć miejsce pod koniec przyszłego roku. Nowa produkcja będzie w sobie łączyć charakterystyczne cechy dla Bioware: ciekawą fabułę i wymagającą rozgrywkę, a to wszystko na zupełnie nowym silniku Frosbite 2.

„Nasza ekipa pracuje nad Dragon Age 3: Inkwizycja już od prawie dwóch lat”, powiedział Aaryn Flynn, dyrektor główny Bioware Edmonton i Bioware Montreal. „Uważnie wsłuchiwaliśmy się w opinie oraz komentarze graczy, jednocześnie bezpośrednio kontaktowaliśmy się z naszymi fanami. Oni się nie powstrzymywali, więc my również. W nowym Dragon Age 3: Inkwizycja chcemy podarować fanom dokładnie to, o co prosili: świetną fabułę i możliwość podejmowania decyzji, które mają znaczny wpływ na historię, ogromny świat do eksplorowania, głęboki system rozwoju postaci oraz walkę, która jest zarówno taktyczna jak i ekspresywna.”

Flynn dodaje: „Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że do pełnego urzeczywistnienia naszych wizji potrzebujemy nowej technologi. Razem z DICE pracowaliśmy nad uczynieniem silnika Frosbite 2 fundamentem, na którym będzie się opierał Dragon Age 3.”

Seria gier Dragon Age zgromadziła do tej pory 80 nagród oraz sprzedane zostało ponad 8 milionów egzemplarzy gier z tej serii. Stworzone przez Bioware uniwersum przyczyniło się do powstania również kilku książek, filmu animowanego, komiksów oraz wielu innych rzeczy kolekcjonerskich, odkąd na rynku pojawiło się Dragon Age: Początek.

Grafiki koncepcyjne:

Concept1 Concept2 Concept3
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież