Dragon Age

Cuda Thedas

Podniebna Twierdza

Dodano: 17 października 2015 22:01 | autor: Pottero

Podniebna Twierdza to siedziba odnowionej Inkwizycji. Znana przez elfy jako Tarasyl’an Te’las („miejsce, gdzie powstrzymywano niebiosa”), Podniebna Twierdza to forteca mieszcząca się w Górach Mroźnego Grzbietu w pobliżu Dalii, na granicy Fereldenu i Orlais. Szczyt, na którym została wzniesiona, w czasach świetności elfów służył im jako miejsce rytualne, a po ich upadku został wyrównany przez Fereldeńczyków jako fundament pod fortecę. Pierwotna magia elfów przesiąkła kamienie, z której zbudowana została twierdza, chroniąc ją tym samym przed złymi mocami. Od tamtego czasu Podniebna Twierdza wielokrotnie zmieniała właścicieli. W późnych latach Wieku Boskiej zamieszkana była przez fereldeńskiego zaklinacza, próbującego odkryć, dlaczego miejsce to było tak ważne dla elfów. W momencie zajęcia twierdzy przez Inkwizycję znajdowała się ona w opłakanym stanie, ze względu na to, że porzucono ją dawno temu.

Inkwizycja zakłada bazę w Podniebnej Twierdzy po tym, jak jej poprzednia siedziba, Azyl, zostaje zniszczony przez czerwonych templariuszy Koryfeusza lub Venatori, w zależności od podjętych przez gracza wyborów. Poza Inkwizytorem, twierdza służy za siedzibę jego towarzyszom i doradcom. Twierdza służy jako miejsce romantycznych schadzek oraz rozmów z towarzyszami. Centralnym punktem dowodzenia jest stół wojenny, przy którym określa się, na czym skupiona ma zostać uwaga Inkwizycji. Z poziomu stołu odblokować można nowe obszary i wysłać agentów na misje. W sali tronowej odbywają się spotkania z dworzanami i przeprowadzane są sądy na jeńcach – od skazania ich na śmierć czy wyciszenie, poprzez uczynienie ich nadwornym błaznem, po wcielenie do Inkwizycji.


Ulepszenia

Podniebna Twierdza może zostać dostosowana i ulepszona przez Inkwizytora. Dostosować można wygląd sztandarów, heraldyki, okien, łóżek, dekoracji i tronów. Dostępnych jest kilka opcji do wyboru, w większości powiązanych z konkretnymi narodowościami (Ferelden, Orlais itd.) lub frakcjami (Zakon, Dalijczycy itd.) Większość opcji należy odblokować – albo poprzez zakupienie ich w sklepach, albo poprzez znalezienie w trakcie zadań lub eksploracji świata. Dla tronu dostępne są dodatkowe ulepszenia.

Poza kosmetycznymi opcjami dostosowania, dostępne są również ulepszenia. Odblokować można je przy stole zasobów po zdobyciu odpowiednich surowców. Wszystkie ulepszenia zapewniają dodatkowy punkt władzy.

Ulepszenie 1: Dziedziniec
Ulepszenie czysto kosmetyczne. Wybrać można pomiędzy lazaretem a placem ćwiczeń. Po wybraniu lazaretu obok biura kwatermistrza pojawi się dobudówka. Plac ćwiczeń znajdzie się w ogrodzie obok schodów wiodących do sali tronowej.

Ulepszenie 2: Ogród
Wybrać można ogród praktyczny lub w stylu Zakonu. Ogród praktyczny daje możliwość sadzenia własnych roślin po znalezieniu odpowiednich ziaren – maksymalnie sześciu naraz. Wybór ogrodu w stylu zakonnym pozwala na zasadzenie tylko dwóch roślin, przynosi jednak dochód.

Ulepszenie 3: Wieża strażnicza
Ulepszenie czysto kosmetyczne. Wybrać można pomiędzy wieżą magów lub templariuszy.


Renowacje

Renowacja Podniebnej Twierdzy podzielona jest na trzy etapy, dokonujące się automatycznie w miarę postępów w fabule. Pierwszy etap rozpoczyna się po osiedleniu się w twierdzy. Wszędzie walają się gruzy, wiele miejsc jest niedostępnych. Etap ten kończy się po przejściu do nowej lokacji i powrocie do twierdzy. Na drugim etapie część miejsc wciąż jest niedostępna, odblokowane zostają jednak nowe obszary, a po twierdzy krzątają się robotnicy, na rusztowaniach znaleźć można notatki głównego budowlanego. Etap kończy się po wykonaniu jednej misji z wątku głównego i powrocie do Twierdzy. Na trzecim etapie renowacja twierdzy została zakończona. W sali tronowej znajdują się stoły i krzesła, znikają rusztowania.


Miejsca

Twierdza podzielona jest na wiele części, a niektóre z nich mają ważne zastosowanie. Do najważniejszych należą sala narad, w której Inkwizytor zleca swoim doradcom operacje do wykonania i planuje następne ruchy Inkwizycji. Równie ważne są kazamaty, w których znajdują się stanowiska pozwalające dostosować i stworzyć bronie oraz pancerze, założyć runy, zmodyfikować wygląd twierdzy oraz sprzedać niepotrzebne przedmioty. Tam też znajduje się kufer, w którym przechowywać można ekwipunek, którego nie chce się sprzedać.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież