Dragon Age

Cuda Thedas

Smoki – informacje ogólne

Dodano: 12 października 2015 22:08 | autor: Pottero

W Dragon Age: Inkwizycji kierowana przez gracza postać i jej drużyna może stoczyć walkę z co najmniej jedenastoma wielkimi smokami. Jeden lub dwa (w zależności od wyborów fabularnych) pojawiają się w głównym wątku fabularnym i walka z nimi jest obowiązkowa, jednak pozostałe dziesięć można całkowicie zignorować. Po zainstalowaniu dodatków Szczęki Hakkona i Intruz Inkwizytor będzie miał możliwość zmierzenia się z dwoma dodatkowymi stworzeniami.

Smoki, nawet na najniższym poziomie trudności, stanowią najbardziej wymagający rodzaj przeciwników, ale pokonanie ich – poza satysfakcją – pozwala zdobyć unikatowe wyposażenie. Po przeszukaniu ciała wielkiego smoka otrzymuje się losową ilość smoczych zębów, błon, łusek i kości, będących rzadkimi surowcami rzemieślniczymi, pozwalającymi wytwarzać najmocniejsze zbroje i bronie. Smoki na niższym poziomie dodatkowo pozwalają zdobyć intensywną smoczą krew, z kolei na wyższym – czystą smoczą krew. Istnieje również kilkudziesięcioprocentowa szansa na znalezienie smoczego gruczołu, a przekazanie odpowiedniej ich ilości do badań na stałe zwiększa obrażenia zadawane smokom. Poza surowcami rzemieślniczymi, przeszukanie ciał gadów zapewnia również unikatowe, niedostępne inaczej przedmioty.

W grze występują trzy rodzaje smoków: ogniste, lodowe i elektryczne, a każdy z nich wrażliwy jest na obrażenia od przeciwnego żywiołu, czyli – odpowiednio – mrozu, ognia oraz duchowe.

Przed walką z nimi rozsądnie jest się odpowiednio przygotować. Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednie wyposażenie: maksymalną ilość mikstur uzdrawiających, które można uzupełnić o granaty lecząca mgła, miksturę regeneracji czy toniki zwiększające odporność na obrażenia od żywiołu, jakim włada smok. Wyposażenie postaci można zakląć w odpowiedni dotknięty przez Pustkę materiał, który generuje gardę za uderzenia. Broń można zakląć w runy smokobójstwa, które – w zależności od poziomu – zwiększają zadawane gadom obrażenia o 20, 32 lub 50 punktów, bądź w runy żywiołu, na który podatny jest smok. Obrażenia zadawane przez jego żywioł można na stałe zmniejszyć po wykonaniu zadań „Okiełznany ogień”, „Przenikliwy chłód”, „Spokój ducha” i „Miejsce dumy” (odblokowywanych po zebraniu odpowiedniej ilości odłamków), jak również – tymczasowo – po wypiciu toników. Do walki z każdym smokiem rozsądnie jest wziąć maga, który posługuje się kosturem i włada zaklęciami żywiołu przeciwnego dla smoka, a dodatkowo nauczył się zaklęcia bariery, którą może tymczasowo wzmacniać siebie i/lub sojuszników.

Każdy wielki smok jest spostrzegawczy, niewrażliwy na efekty ograniczające i spowolnienie, a w repertuarze ruchów posiada trącenie łapą oraz trzepotanie skrzydłami, co powoduje powstanie wiru, który przyciąga postać i zadaje obrażenia (jeżeli postać znajduje się już w wirze, nie otrzymuje obrażeń). Dodatkowo mogą one posiadać któreś z następujących zachowań dodatkowych:

  • Ogłuszenie, po którym postać przez chwilę nie może się poruszyć;
  • Przywołanie smocząt, atakujących Inkwizytora i jego sojuszników;
  • Odlecenie z pola walki i okrążanie go, przy jednoczesnym pluciu kolami właściwego dla smoka żywiołu;
  • Generowanie gardy.

Uwaga: podane na tej statystyki pancerza, poziomu i punktów żywotności dotyczą podstawowej wersji gry. Jeżeli po zainstalowaniu dodatku Intruz włączono próbę „Równa ziemia”, poziom smoków – a co za tym idzie, również ich statystyki – będzie dostosowywał się do poziomu Inkwizytora, ale wyłącznie wzwyż. Przykładowo: jeżeli Inkwizytor znajduje się na 14. poziomie, to fereldeński mrozogrzbiet i łowca z północy również znajdą się na tym poziomie, jednak np. większy mistral zachowa poziom 17.

Lista smoków

 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież