Dragon Age

Cuda Thedas

Rzemiosło i runy

Dodano: 28 października 2015 17:20 | autor: Pottero

Rzemiosło w Dragon Age: Inkwizycji zostało znacząco rozbudowane względem tego, jakie obecne było w Dragon Age II, także pod względem możliwych do stworzenia przedmiotów. Podczas gdy wcześniej wytwarzać można było tylko mikstury, runy, granaty i pułapki, w Inkwizycji stworzyć można również własne bronie i pancerze. Aby stworzyć przedmiot lub ulepszenie potrzebne są schematy i receptury, które można nabyć u kupców, znaleźć w skrzyniach z łupem i ciałach poległych przeciwników bądź zdobyć jako nagrodę za wykonanie operacji lub zadań. Przedmioty wytwarzać i ulepszać można tylko przy odpowiednich stanowiskach rzemieślniczych w Azylu, Podniebnej Twierdzy i fortecach zajętych przez Inkwizycję. Od posiadanego schematu uzależniony jest ogólny wygląd wytwarzanego przedmiotu oraz minimalna i maksymalna wartość jego obrażeń lub ochrony, z kolei od materiału, z jakiego zostaje stworzony, kolor oraz właściwa wartość obrażeń/ochrony.

Materiały umieszczane są w odgórnie narzuconych miejscach, ale od ich wyboru zależą statystyki wytworzonego przedmiotu.

Miejsce główne
Miejsce to pozwala wybrać materiał, z jakiego wytworzony zostanie przedmiot. Wybór materiału określa podstawowe statystyki przedmiotu – obrażenia na sekundę w przypadku broni i obronę w przypadku zbroi.

Miejsce użytkowe
Pozwala wybrać materiał zwiększający siłę, wytrzymałość, magię, siłę woli, zręczność czy spryt. Im wyższa klasa materiału, tym wyższy mnożnik współczynnika.

Miejsce ofensywne
Materiał użyty w tym miejscu zapewnia specjalne bonusy ofensywne, takie jak chociażby zwiększenie siły przeszywania pancerza, krwawienie za trafienie czy odzyskiwanie części zdrowia po zabiciu przeciwnika.

Miejsce defensywne
Materiał użyty w tym miejscu zmniejsza obrażenia od obrażeń i żywiołów. Zastosowanie materiału w zbrojach zwiększa odporność postaci na przyjmowane obrażenia od różnych broni oraz żywiołów, takich jak ogień czy mróz.

Ulepszenia

Niektóre bronie i zbroje posiadają dodatkowe miejsca ulepszeń, do których można dopasować również wytworzone przedmioty. Zbroje posiadają maksymalnie dwa miejsca na ulepszenia (naręczaki i nogawice), z kolei bronie maksymalnie trzy (trzonek, ostrze i głowicę). Także w przypadku ulepszeń znaczenie ma jakość wykorzystanego materiału. Dodanie ulepszenia zwiększa podstawowe statystyki ulepszanego przedmiotu, zmieniają także jego wygląd. Ulepszenia z broni i pancerzy można swobodnie wymieniać między przedmiotami.

Runy i pieczęcie

Po zdobyciu odpowiednich schematów, najczęściej ujawnianych dzięki zaświatłu, możliwe jest również stworzenie run. W tym przypadku zastosowany materiał nie ma jednak wpływu na jakość tworzonego przedmiotu, a raz założonej runy nie można odzyskać ani przenieść na inny przedmiot – w przypadku zaklęcia przedmiotu nową runą, stara zostaje zniszczona. Dostępne w grze runy dzielą się na trzy rodzaje: zwykłe, mistrzowskie i znakomite. Zwykłe runy (ognia, mrozu, ducha i błyskawicy) żywiołów wzmacniają obrażenia od danego żywiołu o 10, mistrzowskie o 16, z kolei znakomite o 25. Pozostałe runy (demonobójstwa, smokobójstwa, oczyszczająca i zepsucia), w zależności od poziomu, zwiększają statystyki o 20, 32 i 50.

Podczas gdy runy dodawać można tylko do broni, w dodatku Intruz wprowadzone zostały pieczęcie, które można dodawać do zbroi. W odróżnieniu od run pieczęcie można wyjmować i przekładać między zbrojami. Kolejną ważną różnicą jest to, że runy tylko i wyłącznie zwiększają statystyki, podczas gdy pieczęcie zawsze zwiększają jedną rzecz, pomniejszając jednocześnie co najmniej jedną inną, zapewniając np. +10% do obrony z flanki przy jednoczesnym zmniejszeniu obrony z pozostałych stron o 50%.

Rzemiosło arcymistrzowskie

Niektóre zbroje i bronie wysokiego poziomu posiadają dodatkowe miejsce na przedmiot arcymistrzowski. Wykorzystane do tego celu materiały zapewniają specjalne efekty, których nie mogą zapewnić zwykłe materiały użyte w miejscu głównym, użytkowym, ofensywnym ani defensywnym. Rzadkie składniki arcymistrzowskie mogą np. zwiększyć wszystkie statystyki wytwarzanego przedmiotu o 10%, jednak wiąże się to z ryzykiem – w przypadku zastosowania np. smoczego zęba, niepowodzenie sprawia, że przedmiot nie otrzyma 10% statystyk więcej, a miejsce arcymistrzowskie zostaje niewykorzystane i nie można przypisać do niego innego surowca. Surowce niezwiększające statystyk przedmiotu, a zapewniające np. generowanie gardy po trafieniu, działają zawsze. Przedmioty arcymistrzowskie wytwarzać można dopiero po zwerbowaniu do Inkwizycji Dagny.

Barwienie

Wybór surowca, z jakiego stworzony zostanie pancerz, wpływa również na jego kolor, przykładowo zbroja z sangwinitu zawsze będzie koloru czerwonego. Dzięki barwieniu możliwe jest zmienienie głównego koloru zbroi oraz dodatków do niej, przykładowo czerwoną zbroję dzięki onyksowi zabarwić można na szaro. Barwienie, podobnie jak wytwarzanie, wymaga surowców rzemieślniczych, do zabarwienia wymagana jest jednak tylko jedna jego sztuka.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież