Dragon Age

Cuda Thedas

The Last Court

Dodano: 27 października 2015 19:54 | autor: Pottero

Wraz ze stroną Dragon Age Keep BioWare udostępniło darmową przeglądarkową grę tekstową Dragon Age: The Last Court, której akcja osadzona jest pomiędzy Dragon Age II a Inkwizycją. Gra stała się dostępna 7 listopada 2014, wraz z otwartym dostępem do Keep.

Fabuła

Gracz wciela się w rolę władcy Serault, markizatu w zachodnim Orlais. Markiz lub markiza, określani jako Uczony lub Łowczyni, prowadzi Serault przez ciężki okres w historii, podejmując decyzje, które wpłyną nie tylko na postać, ale też na relacje regionu ze światem. Będzie zarządzał sprawami dworskimi, mogąc wybrać osoby na funkcje doradcy, kochanka czy ochroniarza.

Rozgrywka

The Last Court to gra polega na zarządzaniu zasobami, w której gracz musi podejmować decyzje i wyzwania, a ich wynik zależy od atrybutów postaci i obecnego stanu królestwa. Celem jest zebranie sekretów, trofeów i wiktuałów, którymi zaimponuje się Boskiej Justynii V podczas jej wizyty. Akcja toczy się w trakcie siedmiu dni handlowych poprzedzających jej wizytę. Gracz rozpoczyna z dwudziestoma punktami akcji, które odnawiają się w tempie 1 na 20 minut. Czas oczekiwania można skrócić, kupując punkty akcji za prawdziwą gotówkę.

Najpowszechniejszym sposobem wydawania punktów akcji jest losowanie trzech kart, spośród których każda to losowa wizyta jakiejś postaci, osoby przynoszącej określone wieści albo jakieś wydarzenie w królestwie. Każda karta daje graczowi kilka możliwości rozwiązania sprawy, chociaż niektórej opcje mogą być niedostępne, jeśli postać nie spełnia określonych wymagań. Każda opcja prowadzi do różnych wyborów, spośród których część określana mianem wyzwań jest ryzykowna.

Każdego dnia handlowego gracz otrzyma zestaw specjalnych kart, mogących zapewnić znaczne nagrody i odblokować dostęp do nowych spraw do zbadania. Jednego dnia handlowego wykorzystać można tylko jedną kartę.

Największy wpływ na rozgrywkę mają cztery główne atrybuty, o których odpowiednio wysoki lub niski poziom należy dbać, aby rozgrywka nie zakończyła się niepowodzeniem. Atrybutami tymi są:

  • Żywotność – określa zdrowie markiza. Zmniejsza się, kiedy zostaje ranny, zwiększa poprzez odpoczynek i leczenie.
  • Umiejętności (władztwo, oczytanie, brawura, znajomość lasu, spryt) – rosną powoli w miarę postępów w grze. Powodzenie większość wyzwań zależy od poziomu umiejętności. Można je zwiększyć poprzez werbowanie dworzan, takich jak doradca, kochanek, wspólnik czy ochroniarz.
  • Stan królestwa (powaga, swoboda, dobrobyt) – zmieniają się szybko w trakcie postępów w grze, zmniejszając lub zwiększając z każdą podjętą decyzją. Wyższy wskaźnik oznacza lepszy stan królestwa, dając nowe możliwości.
  • Zagrożenia (niebezpieczeństwo, Zmierzch, pogłoski o rewolucji) – wskaźniki zmieniające się podobnie szybko, jak stan królestwa. Wysoka wartość niesie ze sobą negatywne skutki, ale również daje nowe możliwości.

W celu zapewnienia królestwo dobrobytu, a postaci powodzenia w misjach, korzystać można z następujących zasobów:

  • Sekrety, trofea i wiktuały – ich zbieranie jest celem gry.
  • Wskazówki – podstawowa waluta, którą można zbierać, a następnie wymieniać na inne możliwości. Można je przehandlować, żeby zwiększyć atrybuty lub wykorzystać, żeby popchnąć historię do przodu i zdobyć powagę, dobrobyt bądź swobodę
  • Mieszki rojali – sakiewki złotych monet.
  • Autorytet – można go wykorzystać, żeby zdobyć poddanych lub przysługi.
  • Przysługi (osobne dla każdej postaci niezależnej) – można je wykorzystać, żeby ukończyć działania, w których biorą udział postaci niezależne będące coś winne markizowi.

Wpływ na Inkwizycję

Wybory dokonywane w The Last Court zapisują się w Keep, nie mają jednak wpływu na fabułę Inkwizycji. Tym niemniej po ukończeniu przeglądarkowej gry w Inkwizycji dostępne staną się dwie dodatkowe operacje przy stole narad, a za ich wykonanie Inkwizytor zostanie nagrodzony dodatkowymi możliwościami wystroju Podniebnej Twierdzy.

Postaci

Podczas gry Markiz będzie spotykał różne postaci niezależne, takich jak chociażby dygnitarze, których może przyzwać na dwór. Postaci takie mogą dostarczać wskazówek, świadczyć określone usługi, trenować Markiza albo, po wykonaniu dla nich dwóch przysług, zostać członkami jego dworu, zaś zdobyte u nich przysługi można wymienić na zwiększenie określonych wskaźników pozytywnych lub zmniejszenie negatywnych. Postaci niezależne po zwerbowaniu mogą zostać doradcą, kochankiem (bez względu na płeć), ochroniarzem lub wspólnikiem Markiza. Postaci takie mogą zlecać Markizowi zadania, jak również mogą mieć wpływ na przebieg innych – przykładowo znajdowanie się w dobrej komitywie z jakąś osobą może odblokować dodatkowy sposób rozwiązania zadania.

Nazwa Funkcja
Zgryźliwa Wdowa Doradca
Elegancka Przeorysza Doradca, kochanka
Wesoły Baron Doradca
Miły Rycerz Doradca
Uśmiechnięta Mistrzyni Gildii Doradca
Dostawca Herbaty Wspólnik
Oczytana Świniopaska Wspólnik
Cichy Łowca Ochroniarz
Niesforny Bard Kochanek
Dziarska Banitka Ochroniarz, wspólnik
Jego ponura lordowska mość Markiz Alyons Doradca
Pogardzana Wiedźma
Mamroczący Bankier
Seneszal Serault Doradca
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież