Dragon Age

Cuda Thedas

Władza i profity

Dodano: 28 października 2015 18:26 | autor: Pottero

Władza to nowy element rozgrywki wprowadzony w Dragon Age: Inkwizycji, odzwierciedlający potęgę Inkwizytora i posłuch, jakim cieszy się wśród ludu. Punkty władzy zdobywane są na przestrzeni całej gry za wykonywanie różnych czynności, takich jak m.in. zamykanie szczelin, zakładanie obozowisk Inkwizycji na nowych terenach, wykonywanie operacji i zadań, ulepszanie Podniebnej Twierdzy czy pomaganie mieszkańcom. Zdobycie odpowiedniej ilości punktów władzy jest niezbędne, żeby przy stole narad móc zlecić operacje pozwalające popchnąć główny wątek fabularny do przodu, jak również odblokować dostęp do nowych, niedostępnych wcześniej obszarów. Ilość niezbędnych punktów waha się od niewielkich wartości (1-2), które zdobyć można stosunkowo łatwo, po wartości wymagające większej ilości czasu i wykonania co najmniej kilku bądź kilkunastu zadań bądź czynności pobocznych.

Profity

Podczas gdy władza odzwierciedla potęgę Inkwizytora, potęga Inkwizycji reprezentowana jest przez profity, pozwalające na odblokowywanie ulepszeń dla organizacji. Możliwość odblokowania profitu dostępna staje się po uzyskaniu odpowiedniej ilości wpływów, podobnie jak punkty władzy zdobywanych przez całą grę za wykonywanie zadań, operacji, zamykanie szczelin, pokonywanie trudniejszych wrogów, zakładanie obozów Inkwizycji i inne aktywności. Każdorazowe zapełnienie paska wpływów daje jeden profit do wykorzystania. W przeciwieństwie do punktów władzy, zapełnienie paska wpływów jest zadaniem pracochłonnym – zdobycie jednego profitu wymaga zdobycia 1000 punktów wpływów, dlatego należy rozważnie wydawać dostępne profity.

Profity podzielone są na cztery kategorie. Trzy z nich odpowiadają specjalizacji doradców Inkwizytora (Cullen – wojska, Leliana – tajemnice, Józefina – znajomości), z kolei kategoria „Inkwizycja” jest ogólna. Niektóre profity przyznawane są automatycznie za wykonanie określonych czynności bądź pozyskanie odpowiednich osób, nie mają one jednak dużego znaczenia na rozgrywkę. Gracz może osiągnąć maksymalnie 20. poziom Inkwizycji, czyli odblokować maksymalnie 20 profitów. Gdy licznik wpływów przekroczy 20.000 punktów, będą one dalej naliczane, jednak nie będą nagradzane profitami.

Jako profity liczeni są również agenci rekrutowani przez Inkwizytora, zapewniający dodatkowe premie, z reguły o 5% skracając czas potrzebny konkretnemu doradcy do wykonania operacji. Dziedzina (wojska/znajomości/tajemnice), w której zdobyto najwięcej profitów, ma wpływ na epilog, określając sposób, w jaki po zakończeniu wątku fabularnego rozwijała się Inkwizycja.

Lista profitów

Wojska

Nazwa Profit Wymaga
Znajomość półświatka Dodatkowe 50% PD za wpisy dodawane do kodeksu.
Metoda Massache’a Zwiększa o 5% PD zdobywane za zabijanie wrogów.
Postawa jeździecka Zmniejsza ryzyko wypadnięcia z siodła.
Siodło z antivańskim szwem Zmniejsza ryzyko wypadnięcia z siodła. Postawa jeździecka
Zaawansowana koncentracja Zwiększa maksymalny poziom koncentracji ze 100 do 200. Pozwala wyzwalać efekty koncentracji drugiego stopnia podczas używania zdolności.
Mistrzowska koncentracja Zwiększa maksymalny poziom koncentracji ze 200 do 300. Pozwala wyzwalać efekty koncentracji drugiego stopnia podczas używania zdolności. Zaawansowana koncentracja
Zawziętość Obrona wszystkich członków drużyny zwiększa się o 10%. Zdobycie dowolnego zamku
Więcej mikstur leczących Zwiększa o 4 maksymalną liczbę mikstur, które może nosić drużyna.
Schematy magów Rzadkie schematy.
Schematy łotrzyków Rzadkie schematy.
Schematy wojowników Rzadkie schematy.

Tajemnice

Nazwa Profit Wymaga
Wiedza tajemna Dodatkowe 50% PD za wpisy dodawane do kodeksu.
Optymalne cięcie 10% szans na zebranie dodatkowych ziół przy każdej próbie.
Sokoli wzrok Znacznie zwiększa promień wykrycia podczas wyszukiwania.
Ulepszone studia Zwiększa o 50% PD otrzymywane za zbadanie każdego wroga.
Wiedza tajemna Dodatkowe 50% PD za wpisy dodawane do kodeksu (również za wrogów zbadanych wcześniej). Nabycie 2 umiejętności w kategorii
Szybkie ręce, dobre narzędzia Pozwala wszystkim łotrzykom w drużynie otwierać zamki mistrzowskie. Nabycie 4 umiejętności w kategorii
Wysunięci zwiadowcy Odkrywa dodatkowe punkty orientacyjne i miejsca szczególne na mapie każdego obszaru. Zdobycie dowolnego zamku
Początkujący zielarze Kolekcja ziół 1. stopnia.
Doświadczeni zielarze Duży zbiór nieczęsto spotykanych ziół. Początkujący zielarze
Mistrzowie zielarstwa Duży zbiór rzadkich ziół.

Znajomości

Nazwa Profit Wymagania
Znajomość szlachty Dodatkowe 50% PD za wpisy dodawane do kodeksu.
Doskonała reputacja Handlarze płacą 10% więcej za sprzedawane im towary.
Przysługa za przysługę 10% rabatu u wszystkich handlarzy.
Elitarna klientela Sklepy skupują i sprzedają po cenach lepszych o 15%. Doskonała reputacja
Przysługa za przysługę
Rzadkie towary Rzadkie i cenne surowce rzemieślnicze.
Wymagający kupcy Surowce rzemieślnicze wysokiej jakości. Rzadkie towary
Tylko najlepsze Najwyższej jakości rzadkie towary rzemieślnicze. Wymagający kupcy
Krótka lista Specjalne oferty na rzadkie towary. Nabycie 4 umiejętności w kategorii
Znajomość szlachty Dodatkowe 50% PD za wpisy dodawane do kodeksu. Nabycie 5 umiejętności w kategorii
Znajomości na wysokim szczeblu Kupcy wysyłają posłańców z wieścią o nowym asortymencie w sklepach. Zdobycie dowolnego zamku

Inkwizycja

Nazwa Profit Wymagania
Znajomość historii Dodatkowe 50% PD za wpisy dodawane do kodeksu.
Krawiectwo antiviańskie Zwiększa pojemność ekwipunku o 15.
Krawiectwo z cesarskiego dworu Zwiększa pojemność ekwipunku o 15.
Buteleczki z hartowanego szkła Dodaje jedno miejsce na miksturę każdemu członkowi drużyny.
Ekskluzywne szkolenie Inkwizytor otrzymuje 1 punkt na zdolności bojowe. Nabycie 4 umiejętności w kategorii
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież