Dragon Age

Cuda Thedas

Skąd wzięła się nazwa?

Dodano: 24 grudnia 2011 20:25 | autor: roelka

Dragon Age Journeys: Nazewnictwo

Jeden spośród dwóch liderów naszego zespołu w EA2D , Pete Hawley jest westernem wśród super producentów i VP Departamentu Rozwoju . W czasie swojej kariery Pete był producentem wykonawczym Burnout Paradise, dyrektorem departamentu rozwoju w Sony, przewodził procesom produkcji w Lionhead i wyprodukował Driver. Mówiąc wprost, Pete jest jednym z najbardziej zasłużonych producentów w przemyśle gier komputerowych.

Niedawno musieliśmy podjąć decyzję co do nazwy gry, tymczasowa nazwa Dragon Age 2d nie była zbyt chwytliwa. Podczas gdy my zaczynaliśmy już uderzać głowami o ścianę, Pete opowiedział nam historię o sesji, podczas której wymyślano nazwę dla flagowego produktu Lionhead. Na początku zespół, w tym Hawley, Peter Molyneux, Pete i kilka innych osób, wystosował propozycję, by stworzyć krótki, prosty deskryptor pasujący do Fable, ich baśniowej, heroicznej gry. Podobnie jak w przypadku podobnych spotkań, na których grupa przyjaciół debatuje nad problemem nie znajdując rozwiązania, i to ciągnęło się dopóki zegar nie wybił godziny 3 nad ranem. Ktoś w końcu powiedział, "Wystarczy. Wymyśliłem. Jezus 2000. Powrócił i tym razem, jest wkurzony!". Ale rozwiązanie ich problemu, przez cały czas było tuż przed ich oczami.

Na naszym spotkaniu Dragon Age: Journeys było jedną z najbardziej branych pod uwagę nazw. Samo spotkanie trwało jednak bardzo długo, wkrótce wszyscy zaczęliśmy odczuwać fatygę i nasze pomysły zamieniły się w żarty komputerowych maniaków, takie jak:

  • Wieki Dragon Age (Ages of Dragon Age).
  • Dragon Age: Początek Początku
  • Dragon Age: Początek: Początek.
  • Dragon Age: TitNS (This is the New Sh*t) - To jest Nowe G*wno
  • Bohaterowie Smoków i Magii (Heroes of Dragons and Magic)
  • Papierowy Dragon Age
  • Dragon Age: Tactics Advance Online
  • Dragon Age: Seksowne Przygody na Przeglądarkę
  • Dragon Age: Wiek Smoków (Dragon Age: Age of the Dragon)

    I oczywiście:

  • Wyobraź sobie: Dragon Age Fun Time Babyz Party

Ale im więcej czasu mijało, tym bardziej docierała do nas rada Pete'a i nazwa Dragon Age: Journeys brzmiała coraz lepiej. Problem tkwił w tym, że już wtedy planowaliśmy na początek stworzyć trzy oddzielne rozdziały rozgrywki dla pojedynczego gracza, i następne w przyszłości. W jaki sposób rozróżnialibyśmy kolejne rozdziały?

Rozwiązanie okazało się proste. Musieliśmy przesunąć dwukropek. Dragon Age Journeys stało się główną nazwą, parasolem, pod którym tworzylibyśmy wszystko, co możemy zaoferować przeglądarkom. Dzięki temu uzyskaliśmy wolność w nadawaniu każdemu rozdziałowi nazwy odpowiadającej elementom jego fabuły i swobodę w tworzeniu innych tytułów przyszłości.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież