Dragon Age

Cuda Thedas

NPC

Dodano: 19 lutego 2012 18:09 | autor: Agnessa

Wojownicy:


Wicehrabia Ravi (drugie spotkanie):

Umiejętności: Opanowanie, Silny atak, Niszczyciel, Wyczerpujący cios, Terror, Okrzyk bojowy, Skupienie.

Statystyki: bardzo słabe (choć prawdopodobnie to błąd, pewnie będzie naprawiony)

Opinia: Wstrzymam się od oceny Raviego do czasu gdy zostanie naprawiony, teraz postać jest wadliwa.

Tovez:

Umiejętności: Niszczyciel, Opanowanie, Terror, Desperacki wymach, Szybki atak, Skupienie, Prowokacja, Okrzyk bojowy, Gniew.

Statystyki: Bardzo silny atak, mocna obrona i wytrzymałość, bardzo niski poziom szczęścia i zwinności.

Opinia: Niezły NPC (szczególnie gdy go posiadasz), jego wysokie obrażenia mogą być złagodzone przez niską zwinność (także mniej kolejek) oraz niskie szczęście (mnóstwo rykoszetów), ale kiedy uderzy, robi to z siłą ciężarówki. Ma bardzo przydatne umiejętności Okrzyku bojowego i Gniewu (i drwiny), które jak nic innego mogą działać jako solidne zabezpieczenie.

Marsa:

Umiejętności: Podwójny rzut, Rzut rozproszony, Opanowanie, Wymierzony atak, Szybki atak, Gniew, Skupienie

Statystyki: Bardzo dobry atak, obrona i szczęście (jak na NPC), niska zwinność i wytrzymałość.

Opinia: UWIELBIAM Marsę. Wiem, że inni jej nie znoszą, ale to jedna z moich ulubieńców. Kombinacja Rzutu rozproszonego i Opanowania sprawia że może zadawać ogromne obrażenia zarówno bronią do walki wręcz jak i bronią dystansową. Jest bardzo wszechstronna wykorzystując słabości przeciwników i unikając ich mocnych ataków.

Bavain:

Umiejętności: Silne uderzenie, Zderzenie z tarczą, Opanowanie, Uderzenie tarczą, Szybki atak, Okrzyk bojowy, Drwina, Wieża tarczy, Mur

Statystyki: BARDZO wysoka obrona, umiarkowany atak, niska wytrzymałość / zwinność / szczęście.

Opinia: Twój podstawowy czołg. Bardzo przydatny na początku gry, do przyjęcia ciosów (jako, że robi to bardzo dobrze), z Wieży tarczy/Muru/Uderzenia tarczą potrafi zbudować silną linię obrony i używając Drwiny, przyjąć uderzenia na siebie. Okrzyk bojowy jest bardzo przydatny, czyniąc go opłacalnym rozwiązaniem w późniejszej części gry, dla ochrony silniejszych sprzymierzeńców i przyjmowania ciosów od silniejszych przeciwników.

Hawke:

Umiejętności: Silne uderzenie, Terror, Opanowanie, Szybki atak, Niszczyciel, Skupienie, Okrzyk bojowy, Gniew, Drwina

Statystyki: Dobry atak, dobra obrona, dobra wytrzymałość, dobra zręczność, dobre szczęście.

Opinia: Jak widać, stały poziom statystyk. Bardzo dobrze rozwija się wraz z Tobą, pozostaje przez całą grę na tym samym poziomie, co Twoja postać. Bardzo dobrze rozmieszczone statystyki i umiejętności czynią go bardzo wszechstronnym (można użyć go jako czołg, główny atak, lub wsparcie) i bardzo użytecznym przez cały czas gry.

  • UWAGA: Specjalny NPC, dodany z DA2 promo.

Janara:

Umiejętności: Szybki atak, Wyczerpujący cios, Opanowanie, Desperacki wymach, Terror, Gniew, Skupienie

Statystyki: Wysoki atak, średnia obrona i szczęście, niska wytrzymałość i zręczność.

Opinia: Całkiem przydatna na początku, później już mniej. Może uderzyć dość mocno z przydatnymi umiejętnościami, np. Szybkim atakiem, Wyczerpującym ciosem, Opanowaniem, ale jej niskie szczęście i zręczność ograniczają jej zdolności, uniemożliwiając jej potężne ataki. Wciąż jest jednak zdolna do zadawania dużych obrażeń, a to zawsze plus.

Shale:

Umiejętności: Trzęsienie ziemi, Śmiertelny podmuch (specjalny), Strzaskanie ziemi (specjalny), Lawina (specjalny), Rzut kamieniem (specjalny), Pancerz skalny, Ryk kamienia (drwina), Wewnętrzne rezerwy (specjalny), Podmuchy pyłu (Skupienie), Nadnaturalna odporność (specjalny).

Statystyki: Absurdalnie wysoka obrona, świetna wytrzymałość dobry atak i szczęście, słaba zręczność.

Opinia: Świetne wsparcie, jeśli nie najlepsze. Może powalić wszystko, przez cały czas gry (nawet bossowie nie nadwyrężają jej przez większość czasu). Niesamowite umiejętności wspierające jak Odporność, Pancerz Skalny, Drwina, Trzęsienie Ziemi. Potrafi sama uzupełniać manę Wewnętrznymi rezerwami i zadawać poważne obrażenia.

  • UWAGA: Wymagany Pokój Shale (2x2). Ulepszenia złotem podnoszą jej obronę, szczęście i odporność na ataki bronią do walki wręcz.
  • UWAGA 2: Śmiertelny podmuch: koszt 3 mana, zadaje 50% więcej obrażeń, +100% obrażeń krytycznych, -50% nietrafienie; Strzaskanie ziemi: koszt 1 mana, jeden atak dodaje + obrażenia, - nietrafienie; Lawina: 1 mana, nie kończy tury, zadaje podstawowe obrażenia kolumnie wrogów, + atak, - nietrafienie; Rzut kamieniem: 1 mana, uderza jeden cel, zadaje ogromne obrażenia, mała szansa na nietrafienie; Wewnętrzne rezerwy: zużywa zdrowie do przywrócenia many, nie kończy tury; Nadnaturalna odporność: dodaje sprzymierzeńcowi +45% do broni ręcznej/zasięgu/odporności na magię na 6 tur, nie kończy tury.

Barkspawn:

Umiejętności: Szybki atak, Szarża (Szarża tarczą), Warkot (terror), Straszny skowyt (specjalny), Rozrzut, Unik, Okrzyk bojowy, Furia mabari (gniew).

Statystyki: Bardzo wysoki atak, zwinność, wytrzymałość, obrona, niska szczęście.

Opinia: Bardzo tani NPC przy zakupie i ulepszeniu ale bardzo przydatny. Ogromny atak i + do umiejętności ataku czynią z niego siłę na polu bitwy. Może wspierać Szarżą/Warkotem/Okrzykiem bojowym i wciąż rozrywać wrogów na kawałki. Kup go jak najszybciej.

  • UWAGA: NPC powiązany z pokojem, wymaga pomieszczenia do odblokowania (1x1), ulepszenie dodaje punkty do ataku, szczęścia i odporności na broń ręczną/zasięg.
  • UWAGA 2: Straszny skowyt: ogłusza wrogów.

Fire drake:

Umiejętności: Opanowanie, Ogniowy oddech, Mroźny oddech, Oddech błyskawicy, Smocza pogarda (specjalny)

Statystyki: Ogromny atak, dobra obrona, wytrzymałość i zwinność, niskie szczęście.

Opinia: Drugi najlepszy NPC (zaraz za Isabellą, poniżej). Zdolny do samodzielnego wykończenia całej fali wrogów. Może zadawać ogromne obrażenia niemal od wszystkich żywiołów (poza naturą), ogniowym/lodowym/elektrycznym oddechem i psychicznym opanowaniem pola bitwy. Używa Smoczej pogardy do regeneracji, sprawiając, że bardzo trudno go powalić. Jedyną wadą jest jego niskie szczęście (prowadzące do częstych chybień) i BARDZO wysoki koszt odblokowania.

  • UWAGA: Wymaga pokoju do odblokowania (3x2). Ulepszenia dodają punkty do zwinności, ataku i odporności na ataki broni ręcznej/magiczne.
  • UWAGA 2: Smocza pogarda: wysysa HP/manę z celu (do 2HP/4 many), bez utraty many, kończy turę.

Magowie:


Varence:

Umiejętności: Wyssanie many, Grupowy paraliż, Smoła, Słabszy żądlący rój, Płonąca broń, Skalny pancerz, Przyspieszenie, Magiczna tarcza, Grupowe uzdrowienie

Statystyki: Wysoka obrona, wytrzymałość, zwinność, niski atak, szczęście.

Opinia: Twój podstawowy mag wspierający, dobrze na takiego wyszkolony. Będzie przydatny przez całą grę. Jego wsparcie jest niezastąpione przez większość czasu. Jest w stanie podnieść obronę Twojej drużyny i atakować w tym samym czasie. Umiejętności działają nieźle z jego statystyką, nie wymagając żadnego ataku czy szczęścia (którego i tak nie ma), a wciąż może pomóc. Używając Płonącej broni w celu doładowania Twoich ataków (+50% do ataku i obrażeń od ognia) wraz ze Smołą (-50% do zwinności i słabość na ogień u wrogów) działa cuda. Może pomóc w walce przeciwko niemal każdemu przeciwnikowi dzięki Skalnemu pancerzowi i Magicznej tarczy dla Twojej ochrony i Wyssaniu many dla zapobiegania utraty many.

Morrigan:

Umiejętności: Żądlący rój, Żywa bomba, Osłabienie, Dezorientacja, Klątwa podatności (specjalna umiejętność), Przyspieszenie, Płonąca broń, Magiczna tarcza, Grupowe uzdrowienie, Oczyszczenie (specjalna umiejętność)

Statystyki: Bardzo wysoka zwinność, wysoki atak, niezła obrona i wytrzymałość, niskie szczęście.

Opinia: Byłoby znacznie lepiej, gdyby rozwijała maksymalnie swoje najważniejsze umiejętności zanim osiągnie się level 60 (takie jak Żywa bomba czy Osłabienie). Potrafi zadać przyzwoite obrażenia przez zaklęcia i ataki ale czasem pudłuje i zużywa dużo many (bez możliwości wyssania many by ją sobie uzupełnić).

  • UWAGA: Wymaga pokoju do odblokowania (2x1). Ulepszenie dodaje punkty do obrony, zwinności i odporności na magię.
  • UWAGA 2: Specjalne umiejętności: Klątwa podatności - obniża odporność celów; Oczyszczenie - usuwa efekt ze sprzymierzeńców.

Derandt:

Umiejętności: Odmrożenie, Błyskawica, Zamieć, Burza, Inferno, Płonąca broń, Przyzwanie: Pająka, Halli, Niedźwiedzia, Smoka.

Statystyki: Wysoki atak, szczęście i zwinność, niska wytrzymałość i obrona.

Opinia: Uhh.. Samo spojrzenie na umiejętności i statystyki mówi już wszystko. Niby mag atakujący ale z jakiegoś powodu wyposażony w przypadkowe przyzwania. Potrafi zdominować całą falę wrogów przy użyciu Płonącej broni i Burzy, czy pomóc sprzymierzeńcom Zamiecią i Odmrożeniem ale umiera NAPRAWDĘ łatwo. Używaj przy nim sojusznika z opcją Drwiny i/lub Skalnego pancerza. Zasadniczo szklana armata z przywołaniami.

Cerlais:

Umiejętności: Wyssanie życia, Dezorientacja, Wyssanie many, Żywa bomba, Trzęsienie ziemi, Uzdrowienie, Grupowe uzdrowienie, Pancerz skalny, Płonąca broń, Przyzwanie bronto.

Statystyki: Bardzo wysoka zręczność, duża wytrzymałość, niski atak, obrona, i szczęście.

Opinia: Kolejny NPC którego zdaję się kochać DUŻO bardziej niż innych. Cerlais WYMIATA. Wspaniałe wsparcie ze Skalnym pancerzem i Płonącą bronią (choć te dostaje później, więc gracze na niższym poziomie ich nie posiadają) oraz Uzdrowieniem. Potrafi bardzo dobrze zdezorganizować przeciwnika przy użyciu Trzęsienia ziemi, Wyssania many i zawsze przydatnej Dezorientacji. Później także, gdy rozwinie maksymalnie Wyssanie życia, zadaje poważne obrażenia.

Łotrzyki:


Hagen:

Umiejętności: Wykorzystanie słabości, Nieczysta walka, Zasadzka, Okulawienie, Śmiertelny cios, Unik, Brawura, Ukrywanie, Udawanie śmierci,

Statystyki: Dobry atak, umiarkowane szczęście, zręczność, wytrzymałość i obrona.

Opinia: Typowy łotrzyk, korzystający z broni ręcznej, z przyzwoitą możliwością zadawania obrażeń (Zasadzka i Śmiertelny cios, w większości), ale brakiem kontroli (wyklucza jedynie przez kończące turę Okulawienie). Jeśli będzie Ci brakowało NPC do składu drużyny, to wypełni on nieźle swoją rolę ale potrzebuje dobrego wsparcia by przodować (Płonącej broni/Okrzyku bojowego, etc.)

  • UWAGA: Możliwość dołączenia Hagena jako NPC albo otrzymania pasa (+8 do zręczności, -3 szczęścia, +40 odporności na naturę). Pas jest już wtedy raczej bezużyteczny ale jeśli brakuje Ci lepszego pasa (albo NPC) to nie stracisz wiele biorąc jednego czy drugiego.

Korznik:

Umiejętności: Zasadzka, Brzuchomówstwo, Szybki strzał, Ogień zaporowy, Śmiertelny cios, Brawura, Ukrywanie, Udawanie śmierci.

Statystyki: Wysoki atak, zręczność, dobra obrona i szczęście, niska wytrzymałość.

Opinia: Bardzo przydatny NPC. Nieźle blokuje Brzuchomówstwem i Ogniem zaporowym. Zadaje spore obrażenia zarówno bronią dystansową jak i ręczną i może użyć Śmiertelnego ciosu do pustoszenia szeregów wroga. Jest w zasadzie wszechstronnym i solidnym NPC.

Isabella:

Umiejętności: Zasadzka, Zmylenie, Śmiertelny cios, Cios w plecy, Zatrute sztylety (umiejętność specjalna), Ukrywanie, Brawura, Unik, Wykorzystanie słabości, Udawanie śmierci.

Statystyki: Bardzo wysoki atak i zręczność, dobra obrona, wytrzymałość i szczęście.

Opinia: Powitajcie mojego ulubionego NPC. Isabella wymiata, tak jak w DA2. Zadaje wszystkim OGROMNE obrażenia, może użyć combo: Ukrywanie + Wykorzystanie słabości + Zasadzka (oraz Brawury jeśli chcesz) do zadawania wielkich obrażeń przez całą grę. Albo może się przełączyć na broń dystansową (z którą jest równie silna) i uderzać przeciwników zatrutymi sztyletami, patrząc jak umierają. Albo po prostu nadużywać Śmiertelnego ciosu i natychmiast zabijać wszystko co unieruchomione (może to robić sama przy użyciu mroźnej bomby lub Zmylenia). Ma świetną zręczność, więc porusza się przed większością wrogów, pozwalając Ci na dużo łatwiejszą kontrolę bitwy i może wybijać wszystko co niebezpieczne Śmiertelnym ciosem lub Ciosem w plecy.

  • UWAGA: NPC powiązany z pokojem, wymaga odblokowania Sali ćwiczeń Isabelli (3x1). Ulepszenia dodają punkty do ataku, szczęścia i zręczności, a także do odporności na ataki z broni ręcznej
  • UWAGA 2: Zatrute sztylety: obrażenia i zatrucie celu

Sendis:

Umiejętności: Przyszpilający strzał, Brzuchomówstwo, Grupowa salwa, Szybki strzał, Zabójczy strzał, Udawanie śmierci, Brawura, Unik.

Statystyki: Wysoki atak, zręczność i szczęście, niska wytrzymałość i obrona.

Opinia: Solidny NPC, może zadać dobre obrażenia Szybkim strzałem i Zabójczym strzałem. Świetny w kontroli tłumu dzięki Brzuchomówstwu i Przyszpilającemu strzałowi. Nic specjalnego ale i nic złego. Pomaga przez całą grę albo obrażeniami albo wsparciem.

Joslin:

Umiejętności: Okulawienie, Śmiertelny cios, Nieczysta walka, Zasadzka, Zmylenie, Ukrywanie, Unik, Brawura.

Statystyki: Wysoki atak, dobra zręczność i szczęście, niska obrona i wytrzymałość.

Opinia: Bardzo przydatny NPC we wczesnej grze, może zadać duże obrażenia Zasadzką, Śmiertelnym ciosem lub Nieczystą walką. Wspiera dostatecznie dobrze Okulawieniem i Zmyleniem. Później staje się bardziej zależna od unieruchomienia + jej rozwiniętym maksymalnie Śmiertelnym ciosem dla zadawania obrażeń, choć jej Zasadzka może być wciąż użyteczna do wystrzelania tylnego rzędu łuczników.

Antor:

Umiejętności: Przyszpilający strzał, Zabójczy strzał, Szybki strzał, Grupowa salwa, Przeszywający strzał, Brawura.

Statystyki: Duże szczęście, dobry atak, niezła obrona i zręczność, mała wytrzymałość.

Opinia: Taki sobie NPC, lepszy niż wieczny Przyszpilający strzelec, którym był kiedyś, ale wciąż mu trochę brakuje. Może zadawać obrażenia Zabójczym strzałem/Szybkim strzałem, ze swoim dobrym szczęściem (rzadko pudłuje, często obrażenia krytyczne). Jednak brak możliwości wsparcia (nie ma Brzuchomówstwa i tylko jedna opcja unieruchomienia) czyni z niego później nieco ryzykownego towarzysza.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież