Dragon Age

Cuda Thedas

Dziennik Projektanta 3: Tworzenie Postaci

Dodano: 01 lutego 2012 12:20 | autor: roelka

Autor: Chris Pramas

Porozmawiajmy o tworzeniu postaci w Dragon Age RPG. Temat ten związany jest z Zestawem 1 Przewodnika Gracza. Moim głównym celem było stworzenie prostego procesu i dostarczenie graczom dużego wyboru opcji, dostępnych w czasie tworzenia postaci. Będziemy oferować zestaw sześciu stworzonych wcześniej postaci, które będzie można ściągnąć z naszej strony - z oferty skorzystają na pewno osoby, które nie mają wiele wolnego czasu, ale pamiętajmy, że Przewodnik Gracza zachęca do tworzenia własnych postaci. W końcu będziesz spędzał wiele czasu ze swoimi postaciami, więc powinieneś mieć pewność, że je polubisz i będziesz miał ochotę nimi grać.

Proces tworzenia postaci składa się z 8 kroków. Wymienię je wszystkie, a następnie każdy po kolei szczegółowo opiszę.

  1. Pomysł na postać.
  2. Wybierz umiejętności.
  3. Wybierz tło/życiorys.
  4. Wybierz klasę.
  5. Wybierz ekwipunek.
  6. Oblicz Obronę i Prędkość.
  7. Wybierz imię.
  8. Wybierz cele i powiązania postaci.

Pomysł na postać.

Zastanawiasz się jaką postacią chciałbyś zagrać. Pierwsze pomysły mogą ulegać zmianie podczas procesu, ale dobrze jest zacząć, mając myśl przewodnią.

Wybierz umiejętności.

Umiejętności w tym wypadku będą podstawowymi fizycznymi i mentalnymi atrybutami twojej postaci. W Dragon Age jest dostępnych 8 umiejętności i jak wspominałem w Dzienniku Projektanta 2, testy umiejętności leżą u podstaw mechaniki gry. Umiejętności to: Komunikacja, Kondycja, Przebiegłość, Zręczność, Magia, Percepcja, Siła i Siła Woli.

Generujesz swoje statystyki rzucając kostkami 3d6 i konsultując wyniki z tabelką. Grę rozpoczynasz z umiejętności na poziomach od -2 do 4, gdzie 1 oznacza przeciętny wynik. Generujesz umiejętności w ustalonej kolejności, ale po ukończeniu możesz zamienić wyniki miejscami. Zatem jeśli naprawdę chcesz zagrać magiem, ale wylosowałeś niską wartość magii, możesz zamienić ją z innym, lepszym rezultatem. Jest to jednak naciągnięte trzymanie za rączkę. Nie tworzysz genetycznie ulepszonych poszukiwaczy przygód, posiadających idealne statystyki, tylko postacie, które muszą zmierzyć się z losem takimi, jakimi są.

Wybierz tło/życiorys.

Życiorysy reprezentują twoją kulturę i wychowanie. W Zestawie 1 możesz wybrać jeden z siedmiu dostępnych życiorysów: Apostata, Mag Kręgu, Avvariański Hillsman, Miastowy Elf, Dalijski Elf, Obywatel Fereldenu i Krasnolud Powierzchniowy. Wybór życiorysu wpływa na kilka sposobów na twoją postać:

  • Zwiększa wartość przynajmniej jednej umiejętności.
  • Dodaje przynajmniej jedno ognisko umiejętności (wspomniane w Dzienniku Projektanta 2)
  • Określa twoją rasę (krasnolud, elf, człowiek)
  • Dyktuje wybór twojej klasy
  • Określa język, którym potrafisz się posługiwać

Każdy życiorys niesie ze sobą zestaw bonusów. Następnie otrzymujesz również szansę na dwukrotny rzut kostką, który może dodać +1 do jednej z umiejętności lub dodatkowe ogniska.

Wybierz klasę

Klasa jest powołaniem życiowym twojej postaci. Możesz wybrać czy chcesz być magiem, łotrzykiem lub wojownikiem, a twoja klasa określa pewne kluczowe cechy twojej postaci:

  • Główne Umiejętności: Każda klasa posiada trzy główne umiejętności. Umiejętności te są najważniejsze dla danej klasy i najczęściej przez nią używane.
  • Drugorzędne Umiejętności: Każda klasa posiada pięć drugorzędnych umiejętności. Nie są one tak ważne, jak główne umiejętności, ale w odpowiednich warunkach mogą okazać się pożyteczne.
  • Początkowa wartość zdrowia: Zdrowie jest miarą sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia.
  • Grupa broni: Twoja klasa determinuje zestaw broni z których potrafi korzystać twoja postać. Bronie podzielone są na grupy i w tej sekcji znajdziesz informacje, które bronie mogą być używane przez twoją postać.
  • Moce klasowe: Klasa zapewnia postaci wybór specjalnych mocy, takich jak rzucanie zaklęć czy cios w plecy. Moce są wymienione przy opisach klas.

Wybierz ekwipunek

Każda postać rozpoczyna grę z ekwipunkiem odpowiadającym jej klasie i innym szczegółom postaci. Postacie otrzymują również małą sumę srebrnych monet, za które mogą kupić dodatkowe przedmioty.

Oblicz Obronę i Prędkość.

Są to statystyki pochodne. Obrona równa się 10+ wartość Zręczności i wynik jest liczbą, którą przeciwnicy muszą zrównać lub przewyższyć, jeśli chcą zadać ci cios w walce. Wartość Zręczności dodawana jest również do podstawowej wartości prędkości, która jest określona przez twoją rasę. Wynik jest sumą metrów, które możesz pokonać podczas akcji poruszania.

Wybierz imię.

Każdy bohater potrzebuje dobrego imienia! W Przewodniku Gracza możecie znaleźć przykłady imion związanych ze wszystkimi kulturami, ale oczywiście, zachęcamy do nadawania swoim postaciom imion stworzonych przez was.

Wybierz cele i powiązania postaci.

Zachęcamy cię do organizowania grupowych sesji tworzenia postaci, żeby wszyscy gracze mogli rozmawiać ze sobą podczas całego procesu. Przynajmniej ten ostatni krok powinien zostać omówiony w towarzystwie wszystkich graczy. Przewodnik Gracza zaleca wybranie co najmniej trzech celów dla twojej postaci. Nie tylko pomagają one określić osobowość twojej postaci, ale również dostarczają Mistrzowi Gry informacji przydatnych do projektowania przygód na sesję.

Powiązania postaci określają więzi pomiędzy postaciami graczy na początku kampanii. Zalecamy, by wasza postać była związana na przynajmniej jeden sposób z każdą inną postacią, nawet jeśli powiązanie to będzie niewyraźne. Istnieje jakiś powód, dla którego postacie te znalazły się razem, a powiązania mają za zadanie uwidocznić ten powód i uspójnić historie postaci i graczy.

Tak zatem wygląda w skrócie proces tworzenia postaci. Jak sami widzicie, proces ten jest całkiem prosty, a Przewodnik Gracza zapewnia szczegółowe opracowanie każdego kroku. Przedstawiony jest również rozbudowany przykład tworzenia postaci, od pierwszego od ostatniego kroku, dzięki któremu możecie zobaczyć jak postać nabiera kształtu. Gdy stworzysz swoją postać, będziesz gotowy do zagrania w Dragon Age!

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież