Dragon Age

Cuda Thedas

Żniwa z targów GamesCom

Dodano: 20 sierpnia 2010 08:24 | autor: Heavy Metal
Dragon Age 2

W Internecie pojawiła się kolejna porcja zapowiedzi Dragon Age 2 z targów GamesCom. Większość informacji powiela się ze znanymi już faktami przewijającymi się w poprzednich newsach, ale uznaliśmy, że artykuł z serwisu GamesRadar, omawiający system kamery, zasługuje na szczególną uwagę. Jego treść przetłumaczyliśmy, a pozostałe odnośniki zamieściliśmy w dolnej części wiadomości.

"Silnik gry został przebudowany od podstaw, aby lepiej działał na konsolach. Zatem jeśli grałeś w wersję na Xboxa lub PS3, to zauważysz, że prezentuje się o wiele lepiej. Ale to nie znaczy, że PC nie wykorzysta swoich zalet - to po prostu oznacza, że rozumiemy w jaki sposób silnik spisuje się lepiej. W przeważającej części chcieliśmy uzyskać równowagę w zakresie projektowania", wyjaśnia Leidlaw podczas ładowania wczesnej wersji Dragon Age II na PC.

Przybliża i oddala widok, aby zademonstrować jak pewne ustawienia kamery ze starego systemu mogły komplikować sprawę w niektórych starciach w Dragon Age II. "Generalnie stwierdziliśmy, 'W porządku. To jest problem.' Nie chcę zakończyć gry, w której nie wiem, że łucznicy do mnie strzelają, tylko dlatego, że patrzę w złym kierunku. Tak więc kamera nie do końca pracuje tak, jak poprzednio, ale nadal, co jest niezwykle istotne, jest możliwość manewrowania po całym polu walki," mówi Leidlaw.

Leidlaw pauzuje załadowaną walkę i cofa kamerę. Bardzo daleko. Kamera nie jest już przywiązana do jednostki na polu walki, dlatego w tej wersji nie widzieliśmy żadnego panoramowania, aczkolwiek wszystkie funkcje starego systemu kamery pozostały nienaruszone. Możesz zatrzymać i wznowić walkę w dowolnym momencie, kolejkując polecenia na całym polu bitwy tak, jak w oryginale.

Następnie Leidlaw zaczyna regulować wysokość kamery unosząc ją nad polem bitwy. Z tego co widzieliśmy, jedyną istotną różnicą w nowym systemie kamery dla PC-towej wersji jest to, że już nie przeskakuje do ekstremalnego widoku z lotu ptaka, który sprawiał, iż gra wyglądała jak RTS. Również nie ma możliwości ustawienia kamery skierowanej mocno do góry dla tych skrajnych widoków z ziemi. "Nie tylko jest to identyczne zachowanie, ale w rzeczywistości daje mi lepszy obraz tego, co się dzieje," dodaje Leidlaw.

"Rozumiem dlaczego ludzie mogą sobie pomyśleć 'O mój Boże! Nie dość, że będzie to prostsze, to jeszcze głupie!' Ale zmianie ulega tylko kamera taktyczna. Jest tam nadal i wydaje mi się, że jest bardzo skuteczna. Doskonale zdaję sobie sprawę, że mogłyby pojawić się wątpliwości, ale my ciągle nad tym pracujemy," wyjaśnia Leidlaw.

Odnośniki

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież